Kortatuuu!

De tant en tant cal recordar els grans representants de la música clàssica i avui he pensat en Kortatu (1984-1988). El grup dels germans Muguruza, amb fortes influències de The Clash, va marcar una època i tota una generació. A la separació de Kortatu, Iñigo i Fermín Muguruza van crear Negu Gorriak. El Fermín actualment és un artista reconegut i l’Iñigo també acumula una trajectòria brillant havent passat per Delirium Tremens, Joxe Ripiau i Sagarroi. Potser les cançons més conegudes de Kortatu són “Sarri sarri” (i l’anècdota llegendària de la fuga de la presó), “Zu atrapatu arte”, “Jimmy Jazz” o “Nicaragua sandinista” però m’ha sortit el punky que tots portem a dins i us enllaço “Mierda de ciudad”. La qualitat de les imatges i de la música és força lamentable. M’han vingut al cap imatges d’alguna Moguda del Berguedà.

Xavi

Anuncis

One Comment to “Kortatuuu!”

  1. Sempre he defensat que l’important no és pas tocar bé. Al món hi ha un pilot de gent sortida de conservatoris que té molt bona tècnica i sap tocar i que soni bé (sí sí, també m’hi mig podria inclure jo aquí).

    El que realment importa és tocar una cosa que a la gent li agradi, saber transmetre, que quan algú toca la gent s’emocioni. I aquí al video els tios de baix al públic estant MOLT emocionats.

    Sempre ho he explicat al bar….

    El dia que ho expliqui fora em faré famós, ja ho veureu. Seré un “self-made man” i em faré ric venent llibres d’autoajuda per músics frustrats! he he.

Digues "algu"

