La millor afició del món

La mentalitat tribunera de la gran majoria d’aficionats del Barça és digna d’estudi. És veritat que aquesta temporada ens ho hem perdut tot: amb el Sevilla la Supercopa d’Europa, amb l’Internacional de Portoalegre la Intercontinental, amb el Liverpool la Champions i amb el Getafe la Copa del Rei (deixant-nos remuntar vergonyosament). Hem tingut gires d’estiu a Mèxic i EEUU, espectacles del nen negre a Vilafranca, sessions de gimnàs, massa actes publicitaris i no s’ha tret el làtigu. D’acord, tot el que vulgueu. Jo també me n’he anat a dormir emprenyat més d’una nit després d’una altra derrota aquest any! Però no firmaríeu estar empatats a punts amb el líder a 4 jornades pel final de la Lliga les 10 properes temporades ? Només hem de fer un punt més que el Madrid en 4 partits! I aquest ambient que esteu creant els aficionat pessimistes no ajuda gaire. Ens esteu autodestruint: l’autoodi maleït que tinc massa vist en aquest país. En comptes d’animar fins al final i, quan acabi tot, demanar responsabilitats si és el cas, us aneu martiritzant repetint-vos mil vegades: no guanyarem la Lliga.

Aquesta és la millor afició del món: la que encara es queixa quan guanyem 3 a 0, la que va al Camp Nou a xiular i a rajar de totdéu, la que no sap ni tres càntics o paraules per animar l’equip, la que només és molt del Barça quan tot va bé i l’equip guanya, la que dóna la Lliga per perduda quan la tenim a tocar.

Diumenge vam perdre el liderat empatant amb el Betis, ja no recordo l’última victòria còmoda del Barça, el Madrid va fort, l’equip no juga bé i segurament es necessita un canvi però abans hem de guanyar la Lliga! I, malgrat tot l’autoodi que us rosega per dins, confio que ho aconseguirem. I ho celebrarem tots junts.

Xavi

Anuncis

9 comentaris to “La millor afició del món”

  1. Ara estic treballant i no em puc espaliar, però una mica de perfavor. Ja t’ assembles al Cruyff, ell ja ho havia pronosticat. No m’extranya només fot que parlar, algun dia ho havia d’ encertar.
    Aquests jugadors son una colla de fillsdelagran…, i els directius més del mateix.
    Laporta, menys menjar i més treballar.

  2. Guillem, no estic gens segur que el Xavi es referis a aquesta actitud… he he

    Nomes Barca!!!!

  3. No sé què ha dit el Cruif. No el segueixo massa.

  4. Per fi!!! Si senyor Xavi! xapó!
    Jo també estic convençut que guanyarem aquesta lliga, de fet moralment ja l’hem gunyat hem sigut el millor equip fins ara i el Nàstic a la ultima jornada ens acabará fent el passadis.Daltra banda i si no acaba aixì, personalment hem será ven bé igual, potser només mi trobo jo, però per mi sempre som els millors.
    A més aquesta panda de jugadors que dieu que tenim m’han fet passar uns anys que els recordaré tota la vida, i no oblideu que a la mateixa panda aquesta encara no fa un any els hi estàvem fent felacions desde la Plaça St Jaume i cada 15 dies! i a tots, al Belletti i al Guily també i fins i tot voliem que l’Ezquerro surtis uns minutets cada dia.Si us plau encara avui som els Campions d’Europa no crec que l’equip estigui acabat, a més per pasar encara uns millors anys m’agradaria que no fos aixì i que superessím amb titols al mega Dream Team aixì potser el Cruyff dels pebrots tocaria de peus a terra i pararia de parlar com si fos Nostre Senyor. Amb els dos faig el mateix, no n’escolto cap.
    Nomes Barça Sempre Barça.

  5. Donar suport a l’equip el mes que queda? Perfecte, però això dirigit als que van al camp a i als entrenos a xiular. A aquests energúmens consell de guerra i expulsió del club indefinida. Un altre tema és al bar com nosaltres, ja que els nostres aplaudiments, crits o “rajades” no afecten a la plantilla (ni crec que afectin a l’aparell de TV a qui els dirigim), que és qui juga o es passeja per la gespa.

    Dit això, com que dubto que ningú del vestidor ni el càncer del Cruyff llegeixi (encara!) aquest bloc, m’apunto a la neteja un cop acabada la temporada. Ni directiva ni tècnics: la culpa és dels jugadors. A part de prescindir dels que el 99% de socis i afeccionats ja tenen al cap (Motta, Ezquerro, Edmilson, Gio o Sylvinho, Saviola, Belletti…) personalment també tinc al punt de mira dos peixos grossos: el Ronaldinho partit d’homenatge i fora per gandul i l’Eto’o fora per demostrar que té totalment buida la seva cavitat cranial. Abans d’entrar deixeu sortir.

  6. No sé perquè m’ha sortit la merdeta groga aquesta picant l’ullet però no era la meva intenció; hi va ” … ) “

  7. Si si, ja ho sabem tots parce que et va el Belletti…

  8. Sí, sí… però la capacitat física que ha demostrat el Sevilla a la final de la UEFA el Barça pagaria per tenir-ne la meitat! Socis tribuneros a la foguera! Quan el Barça guanyi la lliga faré el crit idoni per a l’ocasió, dedicat al Madrit: “Ho haveu vist? Ho haveu vist? La mare que em va parir!!”

  9. Totalment d’acord amb el senyor Xavi. És evident que la temporada esta sent una decepció, moltes promeses de títols i tots es van esfumant. Però jo també sóc dels què pensen que mentre hi ha vida hi ha esperança, i encara tenim 4 partits per somiar una miqueta amb el que seria, no ho oblidem, la tercera lliga consecutiva. Ara el que toca és animar, ja hi ha gent al club (o això espero) que deuen haver pres bona nota de tot el que ha fallat durant la present temporada per mirar de posar-hi remei de cara l’any vinent.

    També però, s’ha d’enfocar per una altra banda. Jo ja sé que és pràcticament impossible guanyar títols any rere any, només s’ha de veure el que hem fet fins ara. Però això no treu que el que jo vull és un equip que em faci sentir orgullós, un equip al que pugui aplaudir encara que no guanyem res, que si no guanyen sigui per mala sort o per superioritat del rival i no per anar a jugar “sobrats”, amb prepotència, pensant que amb dur aquesta samarreta ja n’hi ha prou per guanyar. Aquests han sigut alguns dels errors del Barça d’enguany, i és això, i no el no guanyar títols, el que no s’ha de repetir.

    Pel que fa al comentari del company Parce, dir també que estic d’acord amb la primera part, però difereixo un xic pel que fa a la renovació total. La majoria de jugadors que menciones haurien de marxar del club, però el tema del Ronnie i l’Eto’o és més pelut. Si et treus aquests dos jugadors has de tenir uns recanvis que com a mínim et puguin oferir el mateix rendiment que ells, i això és moooolt difícil en el cas de l’Eto’o i m’atreviria a dir que impossible en el cas del Ronaldinho (recordeu, una mala temporada 18 gols i 8 assistències, i de les altres ni en parlo). Encara que costi, s’ha de tenir memòria, i em sembla que el rendiment que han donat aquests dos jugadors els últims anys bé mereix un vot de confiança. Tenim un equip guanyador, que si bé és cert que ha fet una mala temporada, crec que amb unes quantes incorporacions que augmentin la competitivitat entre ells encara ens ha de donar moltes alegries.

    Endavant Barça!!!!!

Digues "algu"

