Se’ns ha girat feina

El dia D i la hora H ja estan fixades, s’acosten, són imminents: el dissabte de Patum (9 de juny), a les 9 del vespre. A aquella hora (quan comença la Patum el dissabte? Jo sóc d’aquests que fan aquestes preguntes.) ja farà estona que les guites i les maces aniran tocant els collons pels històrics, bruts i decrèpits carrers de la Berga antiga i la gent, el poble, s’haurà de començar a decidir: què és prioritari, seguir el curs de la Patum i anar reunint mèrits per ser el més superpatumaire , o bé, buscar el bar o TV més pròxima i aïllar-se dues hores de la Patum?

Potser encara hi ha algú que no entén aquest dilema. Què s’ha de decidir? Aclarim-ho: a les 9 del vespre del dissabte de Patum el Barça jugarà contra l’Espanyol i el Madrid contra el Saragossa.

 Jo tinc clar què faré: només Barça. A més, el futbol em permetrà no haver de suportar l’infaust castell de focs.

També m’agradaria recordar un altre moment important del dia que segurament passarà força desapercebut: el Berga jugarà el partit de tornada de la promoció d’ascens a Preferent a Alcarràs (Segrià), a les 7 de la tarda. El nostre bar enviarà un dels nostres millors homes per seguir en directe -fent de lateral al bell mig del camp o de la banqueta- aquest vibrant partit.

Sergi S.

Anuncis

12 comentaris to “Se’ns ha girat feina”

  1. A qui se li acut que el Barça es jugui la Lliga en ple “passacalle”? I no és la primera vegada: el Rivalduuu ja es va inventar aquella xilena quan al Vall estaven petant els Quatre Fuets. I més cops que coincidiran Patum i Barça perquè l’any que ve serem campions d’Europa el dimecres de Patum.
    Per cert, quan juga l’Avià?

  2. Certament jugarem a Alcarràs el dissabte de Patum, però no al es 7 de la tarda, sinó a 2/4 de 8, perquè coincideixi exactament am l’hora d’inici de la patum. De totes maneres encara potser arribarem a temps per fer els últims salts.

    Però abans, tots plegats, tenim una cita molt important el diumenge 3 de maig, al Municipal a 2/4 de 5 de la tarda, on dispotarem al partit d’anada i els en fotrem 5!!!

    Per cert l’Avià em sembla que l’hi ha tocat el tercer classificat del grup 1.

  3. Estic molt decebut, Sergi, per no comptar amb la transmissió que farà Ràdio Berga del evento deportivo. Una transmissió on no ens escoltarà ni cristu, ja que la meitat de la gent estarà a la Patum, i l’altra meitat pendent del Barça.

    En qualsevol cas proposo que celebrem l’ascens amb un salt de maces i guita al camp de futbol. Es veu que hi ha un color verd molt macu…ja és color de Patum

  4. Jo tinc la pregunta!!!

    On anirem a veure el Barça?? es fara una excepció i es podrà entrar a la granja?¿ posaran la tele sobre el taulell?¿

    Necessito respostes.

    P.S. Molina, tranquil que si el Berga té opcions al partit de tornada, ens posarem un dels auriculars a la orella per anar-ho sentint.

  5. Tens prou raó xicot, se’ns ha girat feina. Amb la de dissabtes que hi ha al món mundial i s’han d’ajuntar tots aquests esdeveniments el mateix dia. El tema del Berga és fàcil, li cedirem tota la responsabilitat al nostre lateral mediàtic i segur que quan arribi, i després d’uns quants martinis amb taronja, ens farà una crònica ben entretinguda… I pel que fa al gran dilema, jo ho tinc clar també: Només Barça!!! Així que ja quedarem tots els que, amb bon ús de la lògica i la raó, decidim aïllar-nos de l’ambient patumaire per poder gaudir d’una gran jornada futbolística.

    Ens veiem al bar!!!

  6. Doncs jo no les tinc totes sobre l’actuació a seguir de dissabte de Patum. Dependrà de la destrucció que pateix la salut els 3 dies anteriors. Sí, 3 dies, ja que divendres tindrem concert amb repertori punki a la carta a càrrec dels Insershow. Si el Berga no sentencia o queda sentenciat a l’anada, encara aniré a defensar els nostres colors blanc-i-rojos de les temibles hordes il·lergetes, que ja els conec prou! Esteu convidats a la gesta. El Barça ja se sentirà per la ràdio.

    Només Berga!

  7. Doncs jo per portar la contrària a totón i així poder obrir el debat perquè n’hi hagi un de cada bàndol, aniré acabar de suar com un porc, que em trepitjin tots els dits dels peus i m’arramanguin alguna ungla, que em tirin més cosses (patades) que a un partit de furbó juntament amb algun cop de codze, de pas rebre una bona dutxa refrescant de tot tipus de líquids i perquè no sigui dit, que em fotin mà i a grapejar tot el què es mogui!! (entengui’s maces, guites i gegant/a. Ep, no mal penseu), és a dir la meva postura és només PATUM. O encara em treuran el títol de patumaire i em desterraran de la ciutat. Tot i que no dubto que moltes sensacions d’aquestes potser també es poden arribar a tenir veient un partit de futbol del Barça.

    Lògicament no descarto depèn de com vagi el PUTU Madrit (sinó punxa ja podeu anar mirant el Barça i els pericus españols), mirar els últims minuts dels dos partits, perquè segur que al passacarrers sabrem els resultats minut a minut. i encara llençarem uns quants petardus i coets per celebrar-ho ballant una Jota. “Aupa los maños” Soci del barça: 71.018

    Ah i pel què respecte al Berga. Jo sóc de l’Uuulvan “Benzina i nervi”. El carnicer ja em dirà que han fet. Però em sembla que d’aquest club ja no en sóc soci, i mira que sembla que faci col·lecció de carnets de clubs de la comarca (no de futbol).

    per tant només PATUM!!!
    declarada (La Xorba Mestra del Matrimoni Anal i Materials de les Humitats de la Rumescu)

    S’ha d’acabar amb alguna frase? doncs… Collons, hi ha lloc fins a la Barana Cagum…

  8. Ospa! veig que m’he esplaiat bastant, ho sento.
    I aquell corrector que demanava l’altre dia el Marc, com està?
    I aquests tant del Barça, que no hi ha porra avui?

    Ens veiem pels 4 fuets, a veure si peten bé?

  9. Doncs jo, i que no serveixi de precedent, m’aliniaré al costat del burru de l’Aleix per defensar la nostra festa. Què voleu que us digui? Jo tinc més ganes de Patum que de Barça. I per no parlar del Berga. M’alegraré molt pel Joan i per la ciutat quan el C.E. Berga (que tants anys vaig defensar i que tant injustament em va tractar…je, je) pugi a Preferent, però el primer és el primer. El Barça aquest any em té una mica cabrejat i com que depenem dels espanyols que ens tenen més mania (el Zaragoza amb César a la porteria…) no m’en fio ni un pèl. El Madrid guanyarà bé. Per tant em vull estalviar una emprenyada.
    Apa, patumairesbarcelonistes, prepareu el mau mau que tenim coses a celebrar!!!

  10. Si es tracta de posicionar-se jo també ho tinc clar: Patum!

  11. Jo no havia entès que aquesta entrada era la porra de la setmana.

    Patum 4- Barçafaspena 0.
    Per cert, si l’encertes que et regalen? A mi un entrepà de botifarra ja em va bé.
    P.D. per descomptat em posiciono amb la PatumLa. Tot i que no descarto anar a fer alguns tantus en bars que hi hagi tele.

  12. El dissabte la patum és una cosa per turistes. Els hi fem (jo en realitat no faig res excepte anar de bar en bar) perquè ho puguin veure i ja està.

    Què es pensen, que a Berga no tenim internet, que no ens arriba la tele, la gent te un hortet a casa, ens importa el mateix ara que fa 600 anys i al bar hi anem caminant?¿

    No no, jo al bar hi vaig amb cotxe! cada dia miro més internet, de tele un pilot de canals que n’hi recordo i les verdures les vaig a comprar al Caprabo (que mira que són dolentes, s’ha de reconeixer).

    A patum de 2 de 8 fins que comenci el futbol i quan s’acabi ja hi tornarem i beurem igualment ja sigui per cel.lebrar o per oblidar.

    Suposo que ningú serà capaç d’acusar el Marmi de poc berguedà per anar a jugar no se on, oi?¿

    Una mica de seriositat, de planificació i de prioritzacio per favor.

    P.S. per afegir una mica de polèmica, eh?¿ “no se mus feu mal”.

Digues "algu"

