Còctel de Barreja

Perdoneu-me perquè vaig tard a penjar el còctel de la setmana però és que vaig molt atabalat preparant La Patum. (Això és el que té tenir un bart).

coctel barreja la granjaFinalment ja la tenim aquí. Ja es pot ensumar la flaire de Patum (si més no, jo fa dies que oloro barreja). Ja que ens acostem als dies assenyalats, em veig obligat a parlar de la beguda patumaire per excel·lència: LA BARREJA.

La barreja és una beguda que pràcticament només es beu durant La Patum i, si te la beus fora de la data fins i tot et diran que és sacrilegi, per no parlar ja de barrejar-la amb altres coses. Doncs bé, la barreja en si ja és un còctel, és la barreja de dos licors (anís i moscatell) amb diferents mesures. Per tant, partint que a un còctel sempre se’l pot modificar afegint-hi altres ingredients a fi i efecte d’adaptar-lo a altres gustos, jo vaig decidir provar-ho amb la barreja.

Si algú és més papista que el papa, adverteixo que les següents línies poden ferir-li la sensibilitat. (quedeu avisats).

L’objectiu de modificar un còctel és perquè a criteri propi hi ha alguna cosa d’aquest que no t’agrada i que creus que es podria millorar. Aquest va ser el meu pensament. Per mi la barreja en si és força bona però té alguns inconvenients. És bastant forta, massa dolça i no permet beure’n gaire quantitat; per tant, era qüestió d’intentar millorar-la. Per fer-ho vaig utilitzar el meu ingredient preferit, el suc de llimona natural, això em va permetre emmascarar una mica la fortor i sobretot treure dolçor. La resta ja ho fa la coctelera perquè al afegir-hi gel s’aigualeix una mica i es refreda, cosa que permet que sigui més agradable i que se’n pugui prendre més. La primera vegada que ho vaig provar ja vaig quedar-ne convençut, havia creat una variant de la barreja que personalment m’agradava més.

Actualment el còctel de barreja el preparo posant bastant gel a la coctelera, 9/10 parts de barreja de patum i 1/10 part de suc de llimona natural. Pels que no l’heu tastat mai us convido a fer-ho i que em doneu la vostre opinió. M’agrada que la gent el tasti juntament amb un gotet de barreja al costat (el gotet el convida La Granja) per tal de poder fer la comparació.

P.D. Ja veieu que avui m’he fet força propaganda, però fins que no li donin el Premi Nobel al del tamboret i m’ajudi a internacionalitzar el còctel és la única solució que em queda.

SALUT I BONA PATUM!

MILL

6 comentaris to “Còctel de Barreja”

  1. M’agrada la idea de posar llimona i gel a la barreja de sempre. Potser tens raó que és massa dolça i massa forta. El teu còctel és una mica més suau i té un toc d’amargor, com la vida.

    Res, endavant i bona Patum! Passarem per La Granja, si tot va bé.

  2. Així que el Hemingwai de turnu és el del Tamboret.

  3. A aquest que li han de donar un Nobel, no fuma Ducados?

  4. Si, però és allò de la mala vida dels artistes, intel.lectuals i aquestes coses…

  5. Això s’ha de tastar! D’entrada, em declaro defensora de la barreja tradicional, empalagosa i malparida com ella sola, però em deixaré sorprendre…
    Ja s’hi val avui, o ens hem d’esperar al dimecres? I això com es beu? El got de plàstic i el porró ja estan agafats…. Porta elements decoratius??

    De pas, reivindico el dret dels poc intel·lectuals, i menys artistes, a abocar-se a la mala vida. Si més no, 5 dies a l’any…

  6. Molt bo el Blog.
    Digueu-me agosarat, però a Montmajor preferim la barreja d’Aiguardent de Guissona (del groc, d’on ve la paraula grogui, per cert…) amb vi de missa. És molt menys dolça i millor que l’especie de xarop roent que donen certs bars i que segur que compren a llocs on no saben que cony estan fent.
    Ho recomano! No es tan forta com pot semblar.

Digues "algu"

