Sidecar

sidecar la granjaAquesta setmana vull parlar d’un còctel clàssic molt particular, el Sidecar. Possiblement el Hemingway el coneixia, però mai va saber valorar-lo com es mereix. Per sort al bar tenim un gran amant d’aquest còctel, i si que sap apreciar-lo com cal.

Abans de tot he de dir que jo també sóc un gran apassionat d’aquest còctel i potser no seré totalment imparcial amb les meves paraules.

La creació del Sidecar s’atribueix al barman nord americà Harry MacElhone fundador al 1911 del famós Harry’s Bar de París (primera cocteleria d’Europa). Algunes fons diuen que va crear el Sidecar al 1923.

El Sidecar originàriament es preparava amb coctelera barrejant les mateixes quantitats de conyac, triple sec (Cointreau) i suc de llimona. Actualment s’acostuma a preparar amb brandy. El brandy és un destil·lat de vi blanc que s’elabora a tot el món a diferència del conyac que és el brandy elaborat a la regió de Cognat (oest de França). Amb el temps les proporcions han variat i ara s’acostuma a preparar posant-hi 2/4 parts de brandy, 1/4 part de triple sec i 1/4 part de suc de llimona. Aquesta barreja permet obtenir un perfecte equilibri de sabors forts, dolços i àcids.

El sidecar és magnífic per prendre com aperitiu, s’ha de servir gelat i ha de tenir un color pàl·lid opac. Els sabors han d’amalgamar-se a la perfecció uns amb els altres de manera que un cop experimentada la fortor del brandy es noti la dolçor del Cointreau i l’acidesa de la llimona.

Potser he parlat d’aquest còctel com si d’un dels millors es tractés, però és que per mi és així. Crec que aquest és un còctel que et fa experimentar tot una sèrie de sensacions molt especials que el Marc i jo sabem. Marc, no és cert que el fet de demanar un sidecar (o un gintònic British style) és tenir la certesa que els següents 10 minuts valdran la pena?

Mill

Anuncis

2 comentaris to “Sidecar”

  1. Totalment d’acord! jo el vaig descobrir per casualitat un dia que el Millan me’l va fer perquè no sabia que volia i em va tocar.

    Si algú confia amb la meva opinió que sapiga que jo crec que es boníssim!!

    Mill, saps perquè es diu així? és una cosa que m’intriga….

  2. Es diu sidecar perque els prens de dos en dos i al final vas com una moto.

Digues "algu"

