I el Carnestoltes?

cf grangers xiringuitu la granja

Després del Cap d’Any, arriba la segona festa de l’any on la gent es difressa, beu molt i surt fins molt tard: el Carnestoltes. La comissió organitzadora grangera ja s’ha posat a treballar i anunciem que aquest any ens disfressarem de… trrrrr… txin! de l’Oeste! Poc guapu! Amb les pistoletes, el whisky, els Dalton. O anàvem de xinus? O de víkings? Bé, és igual, d’alguna cosa o altre anirem.

Aquest any cau molt d’hora per allò de les llunes que no entén ningú (algun dia us ho explicaré) . El dia 2 de febrer és dissabte de Carnestoltes, per Setmana Santa encara anirem ben abrigats i guanyarem la final de la Xampions per Patum. Tot això per culpa de la Lluna! En fin, que Carnestoltes és ja. I la màquina ja s’ha posat en funcionament.

Necessitem saber quants serem i quants no serem, els calers, mans per fer feina i salut per treballar. Per més informació a la barra o a la comissió de festes.

Trobareu el programa d’actes a la web de la Bauma dels Encantats.

Xavi Espartero

Anuncis

8 comentaris to “I el Carnestoltes?”

  1. Jo em disfresso del primer xinès de l’ Oeste:

  2. Tal com és ben sabut per la plebs berguedana, després de Cap d’Any, Carnestoltes és la segona oportunitat de fotre un clau en aquest collons de ciutat. Si la deixes escapar, aleshores hom ha d’esperar fins a la festa de Corpus. I si la de Corpus la perds… fins al pròxim Any Nou! Realment, és una tortura!

    Cal reconèixer que una de les disfresses més ben aconseguides va ser la del Titot ara farà dos anys. El company anava amb un llençol blanc i un tassó de llet girat al cap, de barret. Quan se li va preguntar de què anava, respongué: “De llet bullint quan ha vessat”. Gran.

  3. D’aquest nivell hi havia l’Aleix disfressat de xiclet de maduixa enganxat sota una cadira. Anava tot de rosa amb un tamburet al cap. Estàs poc bé Aleix!!

  4. A mi, el que més m’agrada de Carnestoles són aquells sprays de neu. Els de serpentina de plàstic enganxós estaven molt bé, però els de neu llefiscosa són la bomba. Divertidíssims. M’encanta quan, sense demanar-ho, em deixen arrebossat d’aquell líquid blanc. Com quedem per anar-ne a comprar uns pots?

  5. sempre em quedarà gravat el pavellò la frase mitica de STOP WAR!! STOP WAR!!

  6. Pensar en el Carnestoltes em fa recordar les exhibicions de tranca (falsa) del Sebas. Com vibrava el públic que omplia el carrer del Roser!

    Kiku, no busquis lectures psicològiques en els meus records. No em refio del teu ull clínic: no anaves mai a classe. Ja ho sé: estaves preparant la Kikupèdia.

  7. Jo nis apart de STOP WAR!! també recordo una gallina… im-pressionant!!

  8. Això que Pasqua caigui abans o després i d’això en depengui el Carnestoltes, la Patum, la Candelera, les llunes i tota la mandanga… queda ben explicat a la contraportada de l’Avui del 31/01/08 http://paper.avui.cat/article/ultima/113993/carnaval.html
    Al final de l’article, també fa una pinzellada a la tradició del dia de la Marmota, als EEUU. Em recorda a Groundhog Day (Atrapado en el tiempo), mítica pel.lícula, amb el Bill Murray. http://www.filmaffinity.com/es/film245798.html

Digues "algu"

