El Dorado

tardor berguedà 1L’altre dia vaig trobar El Dorado. No em va costar gaire. És molt a prop. No cal viatjar fins a Colòmbia o a alguna selva inhòspita d’Amèrica del Sud per iniciar l’expedició. Tampoc fa falta comprar cap màquina del temps i dir-li que et porti al segle XVI, quan alguns conqueridors espanyols no paraven de voltar pel nou continent, trepitjant i arrasant tot el que trobaven al seu davant, buscant una llegendària ciutat feta d’or i només  d’or.

No. Res d’això. Al meu El Dorado s’hi arriba caminant; caminant des de Berga. Enfiles muntanya amunt cap a Espinalbet, Corbera i l’Estany i ja gairebé hi ets. Travesses el nostre estimat pla de l’Estany, segueixes el camí, tombes a l’esquerre i comença la festa: tots els colors de la tardor.

Jo sóc un liberal -és a dir, que cadascú cardi el què vulgui/pugui-, tardor berguedà 2però una cosa sí que la vull dir: si teniu ganes de gaudir de l’espectacle de la tardor (del que passa als boscos caducifolis pels volts d’octubre, s’entén), em sembla que no cal anar al Maine, a Irati, a la Fageda d’en Jordà o a l’Artiga de Lin. Una vegada més, a la baga de les Nou Comes, entre l’Estany i Peguera, ho trobareu tot: camins agradables, colors de tardor, bones vistes, pau i tranqui·litat i… no gaire res més.

No hi entenc gaire, però diria que la festa s’allargarà encara un parell o tres de setmanes més. Si hi aneu a treure el cap, no embruteu ni feu malbé res (veure la imatge de les dues bombes que algú es va cascar, i va llençar, al bell mig del bosc). Que li siguin tallades les mans -i els ous, ja que hi som posats- al malfactor que gosi embrutar els nostres estimats boscos; el jardí del poble.

tardor berguedà 3

tardor berguedà 4

tardor berguedà 5

tardor berguedà 6

tardor berguedà 7

Sergi

Anuncis

4 comentaris to “El Dorado”

  1. I ja les vas recollir, aquestes dues bombes, humil trobador?

  2. La resposta és que… NO. Podria mentir i dir que sí: que vaig comportar-me com un ciutadà exemplar i vaig recollir les dues bombes, però dir-ho seria faltar a la veritat. Podria haver-les agafat -portava motxilla i bosses de plàstic (xubesqueru no)-, però les vaig deixar allà. Per què? Doncs perquè al seu voltant hi havia bastanta més merda i vaig decidir -potser sóc un miserable i les mans me les han de tallar a mi- que no volia convertir aquell matí de “descobriment” del Dorado en una jornada de recollida de merda.

  3. Era una pregunta retòrica.

  4. Si us agrada veure de prop l’or aquest que penja i cau de les branques dels nostres faigs, no heu ni de caminar. Aquests dies, abans d’arribar a la Plana Rodona, pujant per la pista de la Figuerassa, non stop: la festa no s’atura. Això sí, no durarà gaires dies més. Si us hi acosteu, oju! De darrere qualsevol faig o boix us pot sortir el Robin Hood, el “loco irlandés” de Braveheart o el mateix William Wallace. L’altre dia, per exemple, voltant per allà, em va semblar veure “el loco”. Em vaig confondre. No era ell. Era un boletaire una mica deixat.

Digues "algu"

