13D a Berga

Dia intens de votacions, festa i participació a Berga, com en tants altres municipis del país.

Han votat un total de 4.760 persones, un 32,46% del cens electoral. 4616 vóts (el 96,97%) han estat a favor del SÍ. Només 81 persones (1,70%) han votat en contra de la independència. També hi ha hagut 34 vots en blanc, i 29 de nuls.

Més informació: www.bergadecideix.cat

Senyor de les porres

Anuncis

12 comentaris to “13D a Berga”

  1. El poble ha parlat. I s’ha expressat de diferents maneres: molts no han dit res (era una opció més) i els que hem votat hem dit que Sí: Sí a Catalunya, sí als Països Catalans. Això no és Espanya i en volem marxar.

    Des d’aquest moment -“quien calla otorga” i molt poca gent ha dit No-, em sembla que ja podem anar proclamant Berga com a territori alliberat d’Espanya. Per celebrar-ho, el mínim que toca fer és organitzar una Patum extraordinària. Si hem fet Patum per donar la benvinguda al Franco o al Rei o per celebrar finals de guerres o pestes, em sembla que no és demanar gaire una mica de Patum per celebrar aquesta bonica victòria.

    Com que fer-la aquest dilluns 14 potser és una mica precipitat (i a més diuen que nevarà: el ball de l’Àliga en plena nevada seria espectacular, però perillosíssim), haurem de rumiar quan fer-la. Per tal de reconciliar una mica els dilluns amb la Patum (el dilluns de Patum acostuma a ser un dels pitjors dies de l’any), proposo fer Patum el proper dilluns 21 de desembre.

    Dit això, no dic res més: és tard, tinc son i ja tindrem temps de parlar de la participació, del vot dels immigrants i del jovent, de com interpretar l’opció dels abstencionistes, del que toca o podem fer a partir d’ara, etc.

  2. Ei, a la web de la premsa seriosa del bar (www.laccent.cat) podeu accedir a les notícies d’ahir de les consultes i descarregar-vos un dossier en PDF amb totes les notícies i opinions des del referèndum d’Arenys fins els d’ahir.

    Com va dir en López Tena, “Que Déu us beneeixi”.

    PD: Sí, és SPAM. I què?

  3. Tant parlar dels immigrants algú té una resposta a la poca participació d’aquest col·lectiu? També són uns passotes o és que no s’ha dedicat el mínim esforç a incentivar el seu vot? la cosa ha anat força bé però hi ha temes dels que convé reflexionar.

  4. De la franja 16-18 anys he sentit a dir que tampoc van ser molts els que hi van anar. Com va dir un, el Jovent està a tomar pel kul?

  5. S’acabaven de donar els resultats al Vall, les tenores havien tocat els himnes i tots anàvem desfilant cap a casa cansats i enfredorats. Em fico al cotxe, poso Ràdio Berga per saber com ha anat la cosa i… res de res. Resultats de futbol de regional i programació normal com un diumenge qualsevol. Aquí no ha passat res i tal dia farà un any. Gràcies per mantenir-me informat.

  6. Mill i Kiku, si divendres em pagueu una cervesa us faig unes disertacions sobre aquest temes que tant us amoïnen i us aporto una mica de llum. Si no me la pagueu, us taladraré igualment.

  7. Collons Kiku, tu encara pots escapar-te del sermo però jo estic atrapat!!!!

  8. Em sembla que a partir de diumenge hauré d’anar amb el padró penjat al coll. Després de 28 anys, encara hi va haver un munt de gent que hem va demanar què collons feia jo a Berga.
    Doncs bé, ho posaré en negre sobre blanc perquè en quedi constància.
    En aquell paper plastificat (que aquest diumenge vem fer el primer pas per poder-lo suprimir i, si podem, cremar) hi diu clarament en llengua estranya:

    Ferran Rial Orriols
    Nació en Berga
    Domicilio: Berga

  9. Els de l’AS són uns garrulus. L’altre dia, el 13D, els vaig donar l’opció de muntar la millor campanya publicitària de la seva història i no ho van aprofitar. M’explico: cap a les 10 del matí, després de passar la primera hora de la jornada molt enfeinat (la meva mesa va rebre la brutal xifra de 4 vots en tota una hora), vaig anar a comprar el diari. Per no caure en l’error d’agafar tots els mateixos diaris, vaig decidir comprar l’AS. De retorn al col·legi electoral vaig ser xiulat pels mateixos miserables que, poc després, em van prendre el diari de les mans. Unes quantes hores després, mentre la gent anava votant, l’AS jeia a sota mateix de l’urna, ben visible de cara als votants. Tot un dia desaprofitat pels capullus que es cuiden de la promoció de l’AS. La foto era ben fàcil de fer i de lemes adients se’n poden trobar molts. Per exemple: “hasta los más cabrones nos leen”, “estamos en todos los sitios” o “los hijos de puta tampoco pueden resistirse a los encantos del AS”.

  10. Com que aquest cap de setmana seré fora del país i no podré participar de les dissertacions de bar sobre el 13D, deixo quatre dades escrites en una entrada nova. Feina feta no fa destorb!

  11. Ja vénen! A les 13:28 hi ha un caça, un avió de combat d’aquells que foten tan soroll, sobrevolant Berga. No ens acollonireu, fills de puta!
    De fet, potser sí que ens acolloniria que si comencés a descarregar…

  12. Ja l’he sentit! Cagumdéu ha tremolat tot!!! Jo ja tenia la fona als dits per fotre’ls pedrada!!

    Espanyols go home!!

Digues "algu"

