No m’agrada la Fórmula 1

No m’agrada la Fórmula 1. No m’interessa gens ni mica però m’obliguen a saber que ara aviat comença el Mundial, que l’Alonso va amb Ferrari, que tots estan molt igualats i no sé quantes informacions més. És molt difícil quedar-se’n al marge. T’has de tapar les orelles i cridar baba baba baba per no sentir res. Tornen els caps de setmana d’engegar la tele i només veure-hi cotxes, sigui el dia que sigui (quan no és cursa són entrenaments), sigui l’hora que sigui, sigui TV3, Tele 5 o Montclar TV. Pel meu gust, massa cotxes i poc futbol.

Suposo que s’ho deu mirar molta gent i que jo sóc el raret. Perquè si no, no entenc com a TV3 retarden l’hora del Totpoderós TN per uns entrenaments d’un Gran Premi. M’encanta quan el Merlos i la reportera guapeta s’entesten que m’identifiqui amb l’espanyol de l’Alonso. A mi com si s’estavella al primer revolt.

Avui en dia tothom es creu un expert en pneumàtics, en motors i en aerodinàmica. La gent és de Ferrari o és de McLaren. No em direu que això és normal… Es pot SER d’una marca/empresa? Els aficionats a la F1 són molt estranys.

L’únic que m’atrau de la Fórmula 1 és aquell soroll de motor que automàticament em fa venir son els diumenges a la tarda. Però és que ara aviat ni això! Amb tants Grans Premis estranys a països exòtics i hores intempestives no podrem fer ni la migdiada tranquils.

Els últims anys, amb l’Alonso, aquest esport ha agafat tocs d’espanyolisme ranci i d’esperit de tunning poligonero. Tot plegat, araquehipenso, no sé si sento indiferència o fàstic cap a la Fórmula 1…

Xavi Prost

12 comentaris to “No m’agrada la Fórmula 1”

  1. Estic amb tu!! Abans només em mirava les prèvies de les curses, per la noia guapeta que dius tu i jastà! Se me’n carden els alerons, els Michelin, el KERS i l’espanyol de l’Alonso!

    I el que considero que ja fa vessar el got és, efectivament, que ajornin l’horari del Telenotícies! Però on collons s’és vist que una carrera de cotxes sigui més important que la informació del que passa al món i al nostre voltant? Merda programació! TV3, “la seva” (la dels espanyolots)

  2. La pastilleta, senyors…
    A mi se m’encarda la Fórmula 1. Molt. Només em va interessar durant alguns anys d’Institut, quan jugava al simulador de l’ordinador i n’era el putu amo. Poc guapo!

    Però l’horari del TN el modifiquen pel futbol (encara que sigui una merda de partit entre espanyols) i no ens n’exclamem tant. I com a espectacle, m’imagino que deu ser bastant millor un GP dels guapos que no pas un Tenerife – Getafe de Copa. D’altra banda, resulten menys nocives per la salut mental del poble 3 horetes de motors a tope que no pas declaracions sociates a pantalla completa o un presentador explicant que les consultes són un fracàs.

    Mentre no hi hagi tele en català més enllà de TV3, veig bé que es dediquin a retransmetre allò que tingui més audiència, i es veu que la Fórmula s’ho mira força gent. I pel que fa a l’Alonso, acostumo a voler que perdi perquè té el pecat original de ser espanyol (i els espanyols van amb ell), però he de reconèixer que el paio em cau bé, sobretot quan li he sentit declaracions on vacil·la al personal. M’agrada la prepotència amb fonament.

  3. Contra gustos no hi ha res escrit.
    Els que ens agrada la Formula 1 i que ja ens agradava abans que hi hagués l’Alonso. És un plaer poder veure – i rebre notícies d’allò que més t’agrada (la formula 1).

    Amb el “boom” de l’Alonso -i la campanya de marketing de Tele5 en aquell primer moment- s’ha transformat en “deporte nacional”. Però cal que distingim dos tipus de seguidors:
    1) Els seguidors de l’Alonso.
    2) Els seguidors de la Formula 1

    Fent un paral·lelisme amb el futbol tindríem:
    1) Els seguidors d’un equip en concret
    2) Els seguidors del futbol (en general)

    La diferència és clara, uns es miren la televisió per veure què fa el seu equip i els altres estan interessats en l’esport, com ho fa un, com ho fa l’altre, la “tàctica”, etc.

    Pensem-hi… no és la F1 com el futbol?

  4. Ara, ara!! Debat, polèmica, insultem-nos…

    A mi m’agraden tots els esports i quan a la tele fan alguna cosa relacionada amb suar m’ho miro i ja està. A part dels clàssics (futbol, ciclisme, bàsquetm hanbol…) també “consumeixo” altres esports. Per exemple, ara amb els Jocs Olímpics d’hivern m’ho he passat “canón” veient l’Skeleton, el bobsleigh, el curling, la biatló, el patinatge o l’esquí de fons. Però faig una excepció amb els esports nàutics (vela, windsurf…) i el motor (moto GP encara…). Especialment, m’avorreix la F1 dels collons. No entenc ni que se li digui esport… Ah si, els pilots s’aprimen no sé quants quilos després de cada carrera i la musculatura cervical treballa molt i bla, bla, bla… Podrien fer una competició d’enginyers i mecànics i que els cotxes anéssin amb control remot.
    I no, rotundament no! La F1 no és com el futbol! Però això ja ho discutirem una altra estona…

  5. Jo prefereixo veure un partit de cotxes que un TN.

  6. Doncs a mi m’agrada i sóc ferrarista, també som més que un club/escuderia/marca. Reconec que aquest any tinc difícil justificar no canviar d’equip, però sempre tinc a punt el mateix argument: tampoc deixaré de voler que Barça guanyi per molt que a la plantilla estigui plena d’indeseables com el Xavi o el Puyol. Ara encara estem a temps de tenir l’esperança de què l’Alonso s’estimbi gravíssimament i haguem de prescindir-ne tota la temporada, per això hi són els pilots suplents.
    Però també us he de donar certa raó. Es injustificable que deixin de fer els telenotícies per sociates que siguin. Per a què existeix el canal33? Abans bé que ho feien i ningú ens queixàvem. I també és igualment cert que no paren de sortir experts en enginyeria mecànica dels racons més insospitats: la periodista-florero de TV3, els nengs de Castefa, els iaios d’Astúries… Coi, no costa gaire reconeixer-ho: en sé molt de teoria del despeje i de jugar de cara a barraca, però no entenc res de telemetria, kerts, dissipadors ni condensadors de fluzo.

  7. Quin debat més bonic.

    Jo sóc seguidor de la formula1 molt abans que l’Alonso arribes.
    Sóc de l’opinió del Ramon Canal.

    Si us enfadeu quan les noies es queixen de massa futbol no feu el mateix amb la formula 1.

    P.D. Parce, jo era ferrarista i aquest any sóc del Formula en general. Passo del burru de l’alonso.

  8. Estic amb tu, Teti, el debat és força divertit.

    La veritat és que la meva afició a la F1 ha anat de més a menys, a mesura que els cotxes han anat incorporant controls de tracció i altres mecanismes per facilitar la feina al pilot.

    A mi m’agradava veure els cotxes a punt de sortir a les curves, subvirant, treient fum als inicis del gran premi; i va arribar un moment que semblava més una cursa d’escalextric que res més. Per sort, l’any passat ho van mig arreglar, i aquest any pinta força bé.

    Tot i això m’ho he seguit mirant, encara que amb molta menys freqüència. Això no treu que m’aixequi algun dia a les 6 del matí de diumenge per veure una cursa (o, almenys, la sortida).

    D’aquest any? jo sempre he sigut de Schumacher, encara que tinc por que estigui una mica iaiu i l’Alonso (dels collons) se’l ventili a les primeres curses. Però temps al temps. Mentre l’espanyolot aquell no guanyi (perquè com s’ha dit té el pecat original de ser espanyol) ja en tinc prou.

    I sobre el tema de retardar el telenotícies? Bé, això respon a un motiu econòmic i un motiu d’audiència (que, en certa manera, són el mateix). D’una banda, TV3 ha pagat una pasta gansa per tenir els drets de la F1, i per tant, necessita programar-ho a TV3 i no al 33 perquè és el canal principal i és on hi ha els principals contractes de publicitat. I de l’altra, perquè l’emissora necessita la F1 per tenir molta audiència i així poder presentar balanços positius a final de mes (que a la vegada li permetin tenir més ingressos en publicitat).

  9. Coincideixo amb el torraxic!
    M’agrada l’esport (és “lo” mínim, per estudiar inefc, no?) i m’agrada mirar gairebé qualsevol esport per la tele. Però els “esports” de motor NO! (ni moto GP ni polles!). Són monòtons i aborrits.
    Proposo que TVC fagi un nou canal (ja no vé d’un) i que el dediquin a garlar exclusivament de fórmula 1! Les 15 hores de programació buides que quedarien després a TV3 o al 33 que les dediquin a passar partits o competicions d’esports potables!

  10. A mi la Formula 1 aquesta m’interessa més aviat poc també, ja ho sabeu, però si hi ha tanta gent que li agrada i se la mira, ja s’ho faran, mentre no m’obliguin a mirar-ho a mi, jo no hi tinc gaire res en contra.
    Això si, tal com diu el Torraxic en el seu comentari, un no rotund, moooolt rotund, al fet de que la F1 sigui com el futbol, això no es pot permitir….

  11. L’hem liat un mica, no?
    El futbol és l’esport del món.
    La F1 fins i tot es podria discutir si és un esport. Per a mi, és més una competició de mecànics i tecnologia.
    Incomparable.

  12. A mi m’ agrada quan s’ estavellen, ho trobo divertit, tota aquella millonada a tomar pel kul. O quan una molla obre el cap al massa (poc).
    ah! me ‘n descuidava:
    http://fashiontotal.blogspot.com/2007/06/coches-motos-y-chicas-cars-bikes-and.html

Digues "algu"

