Monument de la Patum

Ahir es va plantar el monument de la Patum a la rotonda d’entrada al Passeig de la Pau. S’ha fet amb les aportacions econòmiques de més de 4.000 persones. L’obra ha estat dissenyada pel Salvador Vinyes. La inauguració oficial serà diumenge a les 12 del migdia. Perquè sigui una sorpresa ens hi han posat un llençol que intenta tapar aquella gran pedra de 6 metres i mig d’alçada.

Com gairebé tot a Berga, mig poble hi està a favor i mig poble en contra. Passa en l’elecció del cartell de la Patum, en la retransmissió de la Patum de dijous per TV3, en les taxes que es cobren pels productes oficials o si t’agrada més o menys el nou vestit de la geganta. Tothom opina i no ens posem mai d’acord. Som així. Què hi voleu fer? Nosaltres ja en vam parlar aquí fa uns mesos.

La meva opinió. El meu pensar que diria el Tinent. Amb la seva persistència l’autor ha aconseguit dotar de patrimoni cultural la ciutat i, de pas, omplir una rotonda que, vergonyosament, ha estat esperant ser acabada durant massa anys. Jo he pagat i m’és ben igual si hi surt el meu nom escolpit o no. No m’estaré a buscar-lo. Aquells qui no hi estan d’acord ja ho han demostrat no fent l’aportació de 5 euros. No entenc aquest afany de criticar i criticar. No paguis i ja està, no? O no està?

Apa, bona Patum i visca la Guita…? Xica!

Xavi Salvador

10 comentaris to “Monument de la Patum”

  1. Ui, ui, ui! Aquesta entrada fa pinta de ser una de les més comentades de la història del bloc… Vinga som-hi, que això serà una festa!! Comencem!!

  2. Heu vist que han posat les jardineres que sobren de la Plaça de Sant Pere a dins de la bassa? Ohh! Maquíssim.

  3. Doncs a mi em sembla molt bé aquesta escultura. He de reconèixer que quan la vaig veure a les proves em va semblar un bunyol, però ara la veig acabada i la trobo collonuda. Està ben feta, proporcionada, i no desentona amb el paisatge.

    A part, independentment de si ens agrada o no, almenys sempre que ens ho preguntin podrem dir a la gent de fora què és aquesta escultura. I no fer la pena, com a tants municipis catalans, que estan farcits d’escultures i pocs veïns saben què collons representen.

  4. Parafrasejant el del Tamboret, “me la pela”.

    Això sí, continuo reivindicant el monument de la Voll gegant a la rotonda de Berga-sud. A més, estic segur que no ens caldrà fer la penosa recol·lecta popular, ja que els d’Estrella Damm estaran encantats de fer-la portar amb helicòpter i focs artificials.

  5. A mi tambe m’es bastant igual, la veritat, dormo igual de tranquil. Pro si jo decidis, no l’hauria posat a mi em fa una mica de mal als ulls…

    Jo tambe em vaig fixar amb ho de les jardineres pero em pensava que no ho havia vist be… que bo!! ha ha

  6. Aleix, vols dir monument a la voll com a monument de la patum?? podriem posar una barra de bar tb!!

  7. Marc, jo ho deia més aviat com a monument en general, ara que s’accepten iniciatives particulars/populars per decorar les rotondes de la ciutat. No crec que ningú pugui dubtar que la Voll ens representa, ens uneix, ens dignifica…

    Però ara que ho dius, i tenint en compte que a Berga ningú es pren seriosament res que no estigui relacionat amb la Patum, podríem intentar colar que es tracta d’un element més de la festa. Si cal, li fotem un barret vermell o l’abracem amb una mica de vidauba i a prendre pel sac.

  8. No en parlem més, Voll gegant amb collaret de vidauba a la rotonda de l’entrada sud de Berga!

    Fem un grup al feisbuc?

  9. Tu flamarades sí que hi entens. Això sí, jo passo de fer cap grup al Facebook, perquè segur que m’interpretarien malament i algun fonamentalista de la Patum encara intentaria pelar-me. Cal anar alerta, que aquests dies estan completament desbocats.

  10. A mi el monument també me la porta bastant fluixa, tot i que aquest logo del Vinyes m’encanta des de la primera vegada que el vaig veure.

    Dit això, estava claríssim que en aquella rotonda i acabaria una escultura feta de ferro, perquè fa uns anys ja hi van aparèixer unes boles de billar fent d’escultura, i com no aquestes tenien l’estructura de ferro (rea del 8 o del 10). Poca gent va tenir l’oportunitat de veure-la i tampoc va fer falta tapar-la amb llençols perquè al migdia ja l’havien “derrumbat”.

    Quin dia li demanen al Remi Galliard, aquell que tira pilotes Nike per forats, que vingui a Berga i faci diana?

Digues "algu"

